Μαρμελάδες Μακεδονική
Οικογένεια Χαλβατζή 500 gr
Συσκευασία Pet
Ταχίνι
Παραδοσιακά τουρσιά
Top Fruit
Λαχανικά κήπου
Μαρμελάδα extra - 30γρ
Αρχική  : ΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΥΓΕΙΑ : Ελληνική κουζίνα & υγιεινή διατροφή
A- A A+

Ελληνική κουζίνα & υγιεινή διατροφή

Η Ελλάδα διαθέτει το προνόμιο να προσφέρει μια μεγάλη γκάμα από υγιεινά τρόφιμα και τα τελευταία χρόνια έχει γίνει παγκόσμια αποδεκτή η αξία και η υγιεινή διατροφή της Μεσογειακής  κουζίνας και ειδικά του ελαιόλαδου

Το ελληνικό ελαιόλαδο θεωρείται κορυφαίας ποιότητας παγκοσμίως  εμπλουτίζοντας τις γεύσεις και τις παραδοσιακές μεθόδους μαγειρέματος χιλιάδες χρόνια τώρα.

Η Ελλάδα είναι ο κήπος της Ευρώπης με τα λαχανικά, τα φρούτα και το λάδι να αποτελούν παραδοσιακά τις μεγαλύτερες εξαγωγές τις Ελλάδας. Η ρίγανη, το θυμάρι, το δενδρολίβανο, ο μαϊντανός, ο άνηθος, η πιπεριά, το κρεμμύδι, τα σκόρδα, τα καρότα και το σέλινο είναι από τα βασικά βότανα και κηπευτικά που χρησιμοποιούνται στην ελληνική κουζίνα μαζί με τα μυρωδικά μπαχαρικά όπως το μοσχοκάρυδο, η κανέλα, το πιπέρι, το γαρύφαλλο και η βανίλια.

Αξίζει να αναλύσουμε παρακάτω τη θρεπτική αξία μερικών από τα συστατικά αυτά:

ΣΚΟΡΔΟ: Πολλές κλινικές έρευνες έδειξαν μια σημαντική μείωση της ολικής χοληστερόλης του αίματος μετά από χορήγηση σκόρδου. Ο μηχανισμός που προτάθηκε για την δράση αυτή ήταν η μείωση της δραστικότητας του ενζύμου που παίρνει μέρος στην βιοσύνθεση της χοληστερόλης από τον οργανισμό.

Ακόμη, το σκόρδο δρα ικανοποιητικά στην μείωση των τριγλυκεριδίων μέσω αναστολής του ενζύμου συνθετάση των λιπαρών οξέων από τα συστατικά s-αλλυλοκυστεΐνη και s-αιθυλοκυστεΐνη του σκόρδου.

ΚΡΕΜΜΥΔΙ: Εξίσου πλούσιο σε διατροφική αξία με το σκόρδο είναι και το κρεμμύδι. Φαίνεται πλέον πως η σημαντική διατροφική αξία του κρεμμυδιού βασίζεται σε δυο κατηγορίες φλαβονοειδών, που ονομάζονται φλαβονόλες και ανθοκυανίνες. Τις δυο τελευταίες δεκαετίες εκτεταμένες κλινικές και επιδημιολογικές έρευνες συνέδεσαν έναν μεγάλο αριθμό φλαβονοειδών με ευεργετικές επιδράσεις στην υγεία όπως αντιβακτηριακή, αντιφλεγμονώδη, αντιαλλεργική, αντιμεταλλαγονιδιακή, αντινεοπλαστική, αντιθρομβωτική και αγγειοδιαστολική. Όλες αυτές οι δράσεις βασίζονται στην αντιοξειδωτική δραστηριότητα των φλαβονοειδών. Σημαντική είναι και η δράση των φλαβονοειδών του κρεμμυδιού κατά των αλλεργικών συμπτωμάτων (φαγούρα, πρησμένα και υγρά μάτια, ρινικές καταρροές)

ΠΡΑΣΟ: Στενός συγγενής του κρεμμυδιού ,χωρίς όμως να έχει την έντονη και ενοχλητική για πολλούς μυρωδιά του .Γι’ αυτό συνιστάται ως υποκατάστατο  σε όσους δεν αντέχουν την έντονη γεύση του κρεμμυδιού

ΜΑΙΝΤΑΝΟΣ: Ο μαϊντανός σήμερα θεωρείται ένα εξαιρετικό μυρωδικό και η θρεπτική του αξία συνίσταται στην περιεκτικότητά σε αντιοξειδωτικά συστατικά και κυρίως των φλαβονοειδών apigenin και luteolin καθώς και των βιταμινών Α και C. Έρευνες σε ζώα έδειξαν ότι μειώνει την πίεση περισσότερο από 40%, ενώ στους ανθρώπους έχει δειχθεί ότι αυξάνει τη διούρηση.

Επίσης φαίνεται να ευνοεί την πέψη των τροφών, καθώς αυξάνει την κινητικότητα του εντέρου χάρη σε ένα από τα κύρια αιθέρια έλαιά του που ονομάζεται myristicin

ΣΕΛΙΝΟ: Πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β,C και Ε, φολικό οξύ, ασβέστιο και μαγνήσιο. Πρέπει να πλένεται πολύ καλά επειδή φέρει σημαντική περιβαλλοντική επιβάρυνση. Συνοδεύει σούπες και σαλάτες και ,όπως όλα τα λαχανικά, πρέπει να καταναλώνεται άμεσα για να διατηρήσει τη θρεπτική του αξία

Όσον αφορά στη χρήση του ως βοτάνου, το σέλινο θεωρείται ότι κατέχει αντιρρευματικές, καταπραϋντικές, ήπια διουρητικές και αντισηπτικές – στο ουροποιητικό- ιδιότητες. Έχει χρησιμοποιηθεί σε αρθρίτιδα, ρευματισμούς, ποδάγρα, φλεγμονές του ουροποιητικού και ειδικά για ρευματοειδή αρθρίτιδα και κατάθλιψη .

ΚΑΡΟΤΟ: Η ρίζα του καρότου, δηλαδή το πορτοκαλί μέρος του, είναι πλούσιο σε βήτα καροτίνη, μία ουσία η οποία όταν λαμβάνεται από τον ανθρώπινο οργανισμό μετατρέπεται σε βιταμίνη Α. Η βήτα καροτίνη είναι επίσης ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, εξαιρετικά αποτελεσματικό στην άμυνα του οργανισμού απέναντι στον καρκίνο, ιδιαίτερα μάλιστα απέναντι στον καρκίνο του πνεύμονα.

Πρόσφατες έρευνες κάνουν λόγο για ευεργετικές επιδράσεις της βήτα καροτίνης στην πρόληψη εγκεφαλικών επεισοδίων και καρδιακών νοσημάτων. Επιπλέον, έχει αποδειχθεί ότι τα καρότα παρέχουν στον οργανισμό μας ικανοποιητικές ποσότητες βιταμίνης Κ, C και Β6 καθώς επίσης και σιδήρου, μαγγανίου, καλίου και χαλκού.

Παραδοσιακά πιστεύεται ότι το καρότο κάνει πολύ καλό στην όραση, γεγονός που επιβεβαιώνει και η επιστημονική κοινότητα, ενώ πρόσφατες έρευνες έχουν αποδείξει ότι βοηθά τον οργανισμό να απορροφά ευκολότερα ασβέστιο.


ΠΙΠΕΡΙΕΣ:  Περιέχουν μεγάλη ποσότητα βιταμίνης Cκαι πληθώρα αντιοξειδωτικών ουσιών, ενώ μειώνουν τα επίπεδα χοληστερίνης .Οι καυτερές πιπεριές βοηθούν στην παραγωγή ενδοφρινών .Ωμές είτε γεμιστές με ρύζι παρέχουν όλον τον θρεπτικό τους πλούτο


ΜΠΡΟΚΟΛΟ: Πλούσιο σε β-καροτένιο και σίδηρο ,αποτελεί μια τροφή ιδιαίτερα τονωτική για όλα τα όργανα, επειδή βοηθά στην αποτοξίνωση τους. Συνιστάται πολύ καλό πλύσιμο ,παρά τον κίνδυνο να χαθούν κάποιες βιταμίνες. Τρώγεται συνήθως βραστό και είναι αξιοσημείωτο το ότι διατηρεί το μεγαλύτερο μέρος των θρεπτικών ουσιών του ακόμη και μετά το μαγείρεμα


ΜΑΝΙΤΑΡΙΑ: Τα μανιτάρια εφοδιάζουν τον άνθρωπο με όλα τα απαραίτητα στοιχεία πρωτεϊνών και λευκωμάτων που μετά από υδρόλυση παράγουν αμινοξέα καλής ποιότητας (αγρινίνη, τρυπτοδάνη, λυσίνη, μεθιονίνη κλπ) που συναντιόνται και στο κρέας. Μπορεί δηλαδή το μανιτάρι κατά μία άποψη, να θεωρηθεί κρέας χωρίς κόκαλα, λίπος και ορμόνες. Μπορεί να φαγωθεί χωρίς κανένα κίνδυνο πάχους, αφού η περιεκτικότητα του σε θερμίδες είναι στις 190/κιλό

επιστροφή

Ελληνική κουζίνα & υγιεινή διατροφή
Ελληνική κουζίνα & υγιεινή διατροφή